lørdag 31. desember 2016

Godt nytt år

2016 - En oppsummering

Perdix fra Shearwater Research.
Jeg hadde et 60-talls dykk i 2016. Det synes jeg er bra da det var flere måneder i sommer og høst hvor jeg knapt nok dykket i det hele tatt. De fleste dykkene ble logget med en Perdix som jeg kjøpte i mars. Perdixen har tatt meg opp og ned til 60 meter og en grei samling med trimixdykk til 50 meter for det meste. Samtlige vrak ble filmet og forhåpentligvis kommer det en haug med videoer ut over vintern slik at man kan starte med tom redigeringsharddisk til 2017-sesongen. Greit nok at jeg dykker hele året, men de litt mer krevende dykkene er langt mer gøy når vanntemperaturen er i 10 til 20 graders intervallet kontra 0 grader på deco!

På deco etter 60 meters dykk på Seattle.

Bortsett fra dykking er jeg fornøyd med at jeg i løpet av høsten fikk tatt meg opp på tre fjelltopper over 2400 meter (Galdhøpiggen, Glittertind og Snøhetta), samt et bra utvalg av andre turistfjeller i fjellet (Preikestolen, Kjeragbolten, Trolltunga, Besseggen, m.f.).


Litt fjelldykking ble det også i 2016. Den årlige dykketuren til den gamle veien over Haukelifjell ble gjennomført i august.

Klar for dykk!

2017

Jeg ikke helt i mål med alle artikklene som jeg hadde planer om å skrive i desember. Helsetilstanden var dessverre alt for dårlig. Forhåpentligvis kommer det er par produkttester i januar. Og i slutten av måneden er det tid for årets dykkehappening i Düsseldorf. Her kommer jeg til å prøve å få til en mer kontinuerlig oppdatering av bloggen allerede mens Boot-messen foregår.

Ellers så gleder jeg meg til nakensneglesesongen starter for fult igjen medio februar/mars. Det har vært alt for lite makrofotografering i løpet av sommeren. I tillegg har jeg kjøpt inn et nytt objektiv og nye videolamper for å kunne drive litt seriøs makrofotografering av småkrypene.



Godt nytt dykkeår!



EB 31.12.2016

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar