tirsdag 6. desember 2016

Produkttest: GUE Gear Stickers

Sett navn på utstyret med dekaler


Jeg hadde gått tom for dekaler til å merke utstyret med så jeg bestemte meg for å prøve disse "klistremerkene" som GUE selger på hjemmesiden sin. Jeg bestilte disse i midten av november, men var nok akkurat for seint ute til å møte midt-i-måneden trykkingen. Klistremerkene ble ikke sendt før i slutten av november. En knap uke seinere dukket merkene opp i postkassen. Når dekalene gikk i posten fikk jeg en epost oppdatering fra GUE.

GUE opplyser på sin hjemmeside at de bestiller opp merker hver 14 dag så uansett når du måtte bestille så burde leveringstiden innkludert postgang ligge på maksimum 3 uker.



GUE tilby to størrelser på merkene så jeg prøvde meg på en pakke med fem av hver størrelse. Det kostet kroner 216,- med den dagsaktuelle kursen på betalingskortet. Alternativet er å kjøpe pakker med ti store eller ti små merker. Du kan selvsagt bestille flere pakker i slengen, men husk på at dersom totalprisen innkludert frakt overstiger 350 kroner skal det i utgangspunktet illegges merverdiavgift på varene når de kommer til Norge. Momsen er en ting, men det som gjør det dyrt med slike småordrer er postens fortollingsgebyr. Nå kan det se ut til at GUE er liberale når de oppgir verdien på forsendelsen, men skal ting være etter boken så er det bare en pakke med dekaler om gangen som gjelder for å slippe unna ekstra utgifter.



Den store størrelsen er ca 4,5 x 26 cm og den miste er på ca 2,5 x 16,5 cm. Merkene fremstår i ganske tykt materiale og er tydeligvis laminert slik at trykket er beskyttet av et ekstra plastlag. Det er en del små luftlommer under dekklaget ellers så ser merkene meget profesjonelle ut.

Du kan i utgangspunktet legge inn den teksten du måtte ønske, men GUE oppgir at mer enn 9 bokstaver vil medføre nedskalering av høyden på teksten. Har du et kort navn vil du enten få en ganske strukket font, eller så blir teksten plassert midt på lappen. Dette er med andre ord ikke dekalene for deg som bare ønsker å ha initialene på utstyret ditt. I tillegg til navnet trykkes GUE sin logo på venstre side.

Da gjenstår det bare å få langtidstestet dekalene på forskjellig typer dykkerutstyr.



EB 06.12.2016

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar