fredag 10. februar 2017

Boot 2017 - Waterproof International

Expedition Diving Suit - EX2

Svenskene i Waterproof var på plass på årets messe med prototyper på sin kommende EX2 tørrdrakt. Denne vil først komme i salg til sommeren og var heller ikke omtalt i den nye katalogen for 2017. Drakten er tidligere også vist frem på DEMA messen i Las Vegas. Jeg fikk lange øyne rettet mot meg da jeg tok en del bilder av den nye drakten, men pressekortet gjorde at jeg fikk jobbe i fred.

EX2 ser ut som en tøff drakt, men med en del merkelige detaljer. En kraftig lomme på femsiden av hvert lår for eksempel. Også på høyre arm er det montert en lomme. Ikke legg mobiltelefonen i denne under båttturen for så å glemme den når du hopper uti for å dykke. Drakten har glidelåsen på ryggen, men den er så høyt oppe på skulderen at man uten problemer skal kunne betjene denne selv uten hjelp fra andre ble jeg fortalt. Glidelåsen stopper faktisk på oversiden av utventilen.

Waterproof lager også en rekke våtdrakter.

Waterproof EX2 er en fargeglad kreasjon.

Waterproof EX2 med rosa, blå og rød toppfarge.

Rosa eller blå?

Detaljer på fronten.


Glidelåsen går veldig høyt på drakten og stopper rett ved utventilen.







Store lommer er montert mer eller mindre i front på låret.

Glidelåsen er plassert høyt oppe på ryggen.



Støvel.







Kommer til sommeren 2017.

EB 10.02.2017

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar